W tych dniach rozstrzygnięto plebiscyt na nazwę samolotów V generacji-myśliwców wielozadaniowych F-35, które Polska zakupiła. Mianowicie wybrano nazwę "Husarz", która otrzymała najwięcej głosów.
Pragnę jednak zwrócić komisji konkursowej uwagę, że nazwę Husarz"- w wyniku plebiscytu- otrzymały lokomotywy zakupione w 2008 roku przez Polskę. Do dnia dzisiejszego pozostają one najszybszą lokomotywą będącą na wyposażeniu polskich kolei i jedną z najszybszych na świecie. W Polsce prowadzą one ekspresowe składy pasażerskie z Warszawy do Berlina i do Wiednia.W 2011 roku przejechałem w tej lokomotywie w kabinie maszynisty trasę Warszawa-Frankfurt nad Odrą w obie strony.Miałem na to odpowiednią zgodę na wniosek Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, z którym jako ekspert, koordynator Polskiego Lobby Przemysłowego, współpracuję od 1999 roku( zob. załączniki, w tym zdjęcia).To bardzo nowoczesna i bezpieczna lokomotywa.
Dlatego na uroczyste nadanie nazwy "Husarz" myśliwcowi wielozadaniowemu F-35 proponuję zaprosić grupę polskich maszynistów prowadzących lokomotywę "Husarz" i Prezydenta Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych. Są to znakomici fachowcy-elita polskich kolei.Wiem co mówię , bo nieraz z nimi jechałem w kabinie maszynisty( mając odpowiednią zgodę przejechałem w kabinie maszynisty - także innymi typami lokomotyw- wszystkie najważniejsze linie kolejowe w Polsce).
****
Jak informuje portal polot.net, w 90-latach XX wieku, zrodziła się idea budowy platformy elektrycznych lokomotyw uniwersalnych, które dodatkowo mogą pracować na różnych trakcjach elektrycznych. Tak powstała rodzina lokomotyw EuroSprinter, której produkcja seryjna ruszyła w 2000 roku. Od 2001 roku, produkowano uniwersalną lokomotywę dwusystemową, która była zamówiona przez różne kraje europejskie.
prof. dr hab. Paweł Soroka ( koordynator Polskiego Lobby Przemysłowego)